Central SA
Sol Plaatje-munisipaliteit word R3,8 miljard geskuld─── ZENANDE MPAME 07:00 Thu, 04 Jul 2024
“Daarom onderneem ons om elektrisiteit te ontkoppel of toevoer te staak.”
Die Sol Plaatje-munisipaliteit het inwoners en besighede versoek om hul munisipale rekeninge te betaal om die geld wat aan hulle verskuldig is te verminder.
Die munisipaliteit het stappe onderneem om mense wat nie hul rekeninge betaal het nie, se dienste op te skort of te ontkoppel. Die munisipaliteit het gesê dienste sal eers herstel word sodra reëlings met of betalings aan die rekeninge-afdeling gemaak is.
Die munisipaliteit word R2,3 miljard deur huishoudings geskuld, R639 miljoen deur besighede, R747 miljoen deur die regering, en R81 miljoen deur ander organisasies sonder ’n winsoogmerk.
‘Ons het eerlikwaar geen ander keuse as om druk uit te oefen nie’
“Ons het eerlikwaar geen ander keuse as om druk uit te oefen nie wat ons kredietbeheermaatreëls betref en daarom onderneem ons om elektrisiteit te ontkoppel of toevoer te staak,” het Thabo Mothibi, woordvoerder van die Sol Plaatje-munisipaliteit, gesê.
“Dienste sal eers gelewer word sodra ons ons verpligtinge kan nakom en dit kan eers gedoen word sodra daar geld in die munisipale koffers is. Ons het eweneens ons eie verpligtinge soos die Eskom-skuld, personeelsalarisse en leningterugbetalings.”
“Ons versoek en rig hierdie opregte pleidooi aan ons inwoners, die kliënte van die munisipaliteit, om asseblief hul munisipale rekeninge te betaal omdat dit vir ’n baie goeie rede is.”
Baie inwoners van die munisipaliteit was ontevrede oor die massa-aksie, aangesien hulle nie betyds gewaarsku is oor die blokkasies of die staking van dienste nie.
Sosiale mediagebruikers het die munisipaliteit se manier om hul finansiële probleme te bestuur gekritiseer. Video: Mzwandile Bekisi/Facebook
Sol-inwoners het Maandag 24 Junie ’n protesaksie beplan wat nie gebeur het nie, en die een waaraan die inwoners op Sondag 23 Junie deelgeneem het, is vinnig laat vaar aangesien daar geen munisipale personeel was om hul navrae te beantwoord nie.
Die munisipaliteit het maatreëls ingestel vir die kredietbeheer- en kassierpersoneel om elke naweek by die werk te wees om inwoners te help om betalings vir hul rekeninge te maak.
“As die munisipaliteit is ons voorbereid en is ons in ’n posisie om betrokke te raak, te verduidelik en hierdie kommunikasie te hê waar mense moet verstaan waar ons as die munisipaliteit is en die feit dat ons eerlik ’n besigheid bestuur en ons hul ondersteuning nodig het as lede van ons gemeenskap,” het Mothibi gesê.
‘’n Behoeftige beleid word ingestel vir mense wat nie kan betaal nie’
“Ons het inwoners nodig wat hul rol speel en vir hul dienste betaal. Vir diegene wat sukkel om te betaal, het ons wat ons noem ’n deernisbeleid in plek wat in lyn is met kliëntediens, kredietbeheer en skuldinvorderingsbeleid.
“Selfs vir huishoudings met kinders aan die hoof, het ons kriteria in plek om te help. Enigiemand kan hul raadslede nader en daar sal na hul sake geluister word.”